12.833 visninger
|
Oprettet:
Insignia rustproblemer? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg har både i sidste uge og denne uge set den samme autotransporter køre med 3 stk Opel Insignia hvor hele bagbroen var afmonteret og undervognen så nymalet ud. Har Insignia problemer med rust, eller er der en anden forklaring?
apr 2005
Følger: 54 Følgere: 55 Biler: 8 Emner: 66 Svar: 1.352
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Svar: 1
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 52 Svar: 179
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Biler: 11 Emner: 72 Svar: 1.516
okt 2005
Følger: 65 Følgere: 65 Biler: 9 Emner: 232 Svar: 1.111
det er opel
jan 2007
Følger: 260 Følgere: 204 Biler: 29 Emner: 267 Svar: 9.047
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
sep 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 127
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
Til jer andre udover Mogens, tak for jeres svar
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 117 Svar: 1.008
Hvis du var en pige ville jeg tro du havde PMS
Hvis man rakker andre biler ned (jfr. "for tyskerne kan da efterhånden ikke lave biler mere.") så må man også regne med, at der kommer lidt modkommentarer
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Biler: 11 Emner: 72 Svar: 1.516
Så er tyske biler stadigvæk langt foretrukken over franske.
Det er ikke i al almindelighed, sådan noget som BMW, Mercedes kører bare bedre og holder bedre end både Peugeot, Citroen og Renault.
Dog vil jeg sige at jeg synes der er mange fejl på VAG fra efter 2005 og op til de helt nye.
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 989
okt 2005
Følger: 65 Følgere: 65 Biler: 9 Emner: 232 Svar: 1.111
jeg køre til daglig løvebil 406 stc som "pause" bil da det var det budgettet lå på,
var heller ik fan af franske biler før, men det er komfortable biler med fint udstyr.
de franske bilmærker lagde commonrail diesel i kort tid efter Mercedes begyndte på det.
hvor i mod vag mente indtil 20XX mente at pumpedyse motoren var vejen frem og common rail var en dille, de har så indset de tog fejl.
jeg er dybt fan af tyske biler primært BMW og Mercedes.
hele vag gruppen er lækre bilen men de har også haft en del fejl på det sidste.
husker vi ik ham med seat ibizaen og hans dsg gearkasse for en ugens tid siden herinde, bare som eksempel
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 117 Biler: 10 Emner: 43 Svar: 1.279
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Biler: 11 Emner: 72 Svar: 1.516
Ej heller glasfiber... :^^
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.378
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Biler: 11 Emner: 72 Svar: 1.516
Og jeg har som sagt ikke personlig erfaring med mercedes, men jeh kender mange som kører i dem der ikke umiddelbart lider mere end nødvendigt.
Men fred være med det, jeg holder nu stadigvæk fat i min tidligere kommentar, og taler på baggrund af ganske almindelige statistiker
Ps: tag forbehold for slå og tastefejl (smartphone)
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Biler: 11 Emner: 72 Svar: 1.516
Tænk hvis der ikke var andet end et mærke -og så var det bare "take it or leave it"
jun 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Kommer primært her fordi min kollega har problemer med sin Insignia fra 2011. Den er fuld af rust, og forhandleren vil ikke lave det. Vil det sige at Lakxperten ikke laver noget for Opel Danmark længere?? (jf Casper Sørensens kommentar længere oppe)
jun 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
Ja, det er et velkendt problem at Opel Insignia (og andre nyere Opel-modeller for den sags skyld) har problemer med rust. Store problemer endda.
Som jeg har forstået, så er Opel selvfølgelig klar over dette, men påtænker ikke at informere grundigt om det, da det jo koster kassen at udbedre alle disse Opel'er.
Grunden til du nok så alligevel har set en masse Opel'er på vej til behandling er - gætter jeg på - at der sikkert gøres forskel på kunderne: Nogle forhandlere/autoriserede værksteder har mange kunder, og samler nok biler sammen der så skal udbedres hos en specialist i dette (tørisbehandling). Forhandlerne må formentlig ikke ringe til alle deres kunder og fortælle dem om rustproblemet, da det som sagt bliver dyrt for Opel. Derimod sender de nok kun "de højtråbende" og yderst trofaste Opel-kunders biler afsted til behandling.
Desværre kører der så en masse rundt uvidende om deres rust-problemer (som de burde ha' dækket gratis)...
/Finn
jun 2007
Følger: 68 Følgere: 57 Biler: 10 Emner: 3 Svar: 12
Vedr rust i undervognen på Opel Insignia.
Jeg er ejer af en Opel Insignia fra 2011 der har rustangreb i undervognen. Det drejer sig om rust i hjulkasserne og flere steder under bilen. Jeg har fra en god mekaniker bekendt fået fortalt at det desværre er en svaghed nyere Opel`er har i dagens Danmark og at Opel godt er klar over dette, da de får udbedret disse angreb hos en underleverandør i al stilhed, uden nogens viden herom. Jeg ringede for et par måneder siden ud til Opel forhandleren i Grenaa, Anders Pedersen Automobiler. Her fortalte jeg dem om min viden om rustangrebene og at jeg ville have min bil tjekket og lavet. Her fik jeg til min store overraskelse at vide at min bil intet fejlede og at man ikke lavede dette rustarbejde på Opel`erne. Dette svar stillede jeg mig i første omgang tilfreds med og tænkte ikke nævneværdigt over det igen. Ikke før jeg en dag kørte forbi Djurs Antirust og Servicecenter på vejen til Århus. Her kunne jeg se røde lastbiler læse eller aflæse den ene Insignia efter den anden. Jeg svingede ind på matriklen og kunne se at disse biler kom fra værkstedet. Her gik jeg ind og snakkede med en ansat som fortalte mig at det da var korrekt at de lavede mange Opel`er for rustangreb, da disse jo skulle holde en gennemtæringsgaranti i 12 år. Jeg fik også fortalt at hvis bilen var undervognsbehandlet så måtte de slet ikke lave den. Jeg spurgte om de ville tjekke min bil for rust, men fik at vide at jeg skulle køre til min forhandler og få min bil tjekket og at den så ville komme derud, den vej rundt. Jeg fortalte at dette var forsøgt men at de afviste den på værkstedet. Næste step måtte være at skrive direkte til importøren fik jeg at vide. Men det kan simpelthen ikke passe at man skal gå direkte til sit bilmærkes importør når der skal reklameres over bilen.
Efter at være blevet godt gal i skralden over dette har jeg på egen hånd fundet ud af at det er alle nyere Opel`er der har problemer med at der opstår rust i bilerne grundet en konstruktionsfejl i undervognen. Jeg har også ladet mig fortælle at det desværre ikke er alle Opel ejer der får rustangrebet fjernet, det skulle efter sigende afhænge af om man er en loyal kunde hos forhandleren og jo tilsyneladende også være afhængigt af hvor i landet man har købt sin bil, da det ikke er alle forhandlere der får Deres kunders biler set efter. Endvidere må forhandlerne ikke kontakte ejerne af bilerne, men kun lave disse ”hvis” de kommer på værkstedet.
Desuden kan jeg se på Djurs antirust `s hjemmeside at der er en artikel netop om dette problem dog uden nogle deciderede er omtalt.
KAN DET VIRKELIG PASSE AT MAN IKKE KAN FÅ SIN 4 ÅR GAMLE TILSYNELADENDE GENNEMTÆRINGSTRUEDE BIL LAVET PÅ SIN GARANTI ???
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 64 Svar: 447
jun 2007
Følger: 68 Følgere: 57 Biler: 10 Emner: 3 Svar: 12
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
jun 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1129484-rust_i_undervognen_paa_opel_insignia
jun 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Har godt nok spurgt i en anden tråd, men har i erfaring med tørisblæsning? Vil I anbefale nogle steder hvor jeg selv kan får lavet tørsiblæsning uden at skulle igennem min forhandler?
jun 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
Ja, åbenbart!?!? Inde på Facebook-aktivist-siden, Bilbranchens Vagthund - https://www.facebook.com/pages/Bilbranchens-Vagthund/102071486802164 - er der lige nu stor opstandelse over dette. Vist nok fordi det var et meget kritisk indlæg mod Opel Danmark og egentlig var et brev sendt til FDM. Men jeg er blevet fan af siden og følger sagen. Er sgu ved at tro at der er noget under opsejling med de modeller af Insignia, der har problemer med gennemtæring af undervognen. Men også på tide hvis det kommer frem i lyset!!
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 22
jun 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Jeg ville prøve at Google på tørisblæsning. Det er metoden til at behandle det -åbenbart. Mon ikke også et af disse firmaer kan se om du har et problem...
Følg evt med her: https://www.facebook.com/pages/Bilbranchens-Vagthund/102071486802164 - hvor de er ved at tage fat i den problematik
maj 2013
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 92
jan 2017
Følger: 1 Svar: 2
Jeg kan fortælle til dem der ikke kan lide Franske biler, at jeg kom fra en Citroën C 5 kørte 197000 km købt fra ny, Udover serviceeftersyn kostede den mig et nyt spidometer kr 4000 og en ny lydpotte til 2500 kr
Insignia rustproblemer?